אבל מה עם התפריט???

אני רוצה לספר לכם סיפור אישי.
לפני מספר ימים פתחתי קבוצה חדשה לשיפור אורח החיים.
בקבוצה הזו, שמנתה 15 בנות חדורות מוטיבציה (וגם בחור אחד…), היו מספר בנות שהשתתפו בעבר במה שנקרא "סדנת דיאטה" אחת או יותר. אם לומר את האמת, חלק מהבנות אפילו יכולות ללמד אותי על "מה מותר ומה אסור" לאכול…

עובדה זו אינה מפתיעה כמובן…

אני נתקל במצב הזה בכל פעם מחדש כאשר אני פותח סדנה. אני קורא לזה: "פליטי סדנאות הרזייה".
בכל פעם שאני נתקל בבנות האלו, מיד עולה בי השאלה הבאה: אם יש כל כך הרבה סדנאות הרזייה, מדוע כל כך הרבה אנשים חוזרים על סדנאות פעם אחר פעם?

ככל שהסדנה שלי מתקדמת, עולה מהמשתתפים אותו נימוק שהוא לפי דעתי התשובה לשאלה:
"בדיאטה X אמרו לנו שצריך לאכול X קלוריות בשעה X ובמרווחים של X זמן בין ארוחה לארוחה…". כאשר אני חוקר את התשובה לעומק, אני מקבל את הנימוק הבא: "תראה… החזקנו בזה מעמד מספר ימים \ חודשים \ שנים וירדנו במשקל אבל אחר כך כבר לא יכולנו להמשיך בזה ועליתי הכל בחזרה…"

האם הבנתם? זו בדיוק הבעיה!

אנשים רבים סבורים כי הירידה במשקל תלוייה אך ורק בתזונה ותולים את כל תקוותם באיזה תפריט טרנדי שמטרתו העיקרית היא להעשיר את חשבון הבנק של הממציא! מה גם, שחלק מהתפריטים האלו כלל אינם בריאים..

אותם אנשים יקרים שוכחים לרגע כי מעבר לסוג המזון וכמות המזון הנאכלת, חשוב גם להבין מתי אנו באמת ר ע ב י ם! רק כך נוכל לשלוט באמת במשקל שלנו ונחייה בצורה חופשית מבלי לחשוש שמא חרגנו חלילה ב 30 קלוריות מהתפריט או שאכלנו חלילה בשעה 11:30 ולא ב 11:00…

אכן סוג המזון וכמותו חשובים מאוד לתהליך ההרזייה אך על מנת לשפר את אורח החיים באופן משמעותי ולטווח ארוך, עלינו גם ללמוד על עצמינו מתי בכלל אנחנו רעבים ומתי לא. זהו אחד הכלים שאני מעניק לכל לקוחותיי בסדנאות או הרצאות שאני מעביר.
לאכול כשרעבים! זהו דפוס חשיבה של אנשים רזים טבעית!

כתיבת תגובה